Har du frågor om hyran?

Runt den 20:e varje månad får du som är hyresgäst hos oss din hyresavi. Vi har sammanställt de vanligaste frågorna vi brukar få om hyran.

Med det hyresbelopp du betalar varje månad ser vi till att du har lagom temperatur i din lägenhet, vi underhåller fastigheten och utemiljön och vi ser till att du har fungerande kyl, frys och spis etc. Går någonting, exempelvis kylen eller spisen, sönder i din lägenhet reparerar eller ersätter vi den.

Här hittar du alla frågor och svar om hyran

Hela vår verksamhet bygger på intäkterna från hyrorna. Till största del går de till underhåll exempelvis målning, takbyten och fasadrenovering och även driftkostnader så som el, värme, vatten och sophämtning.

Upptäck Mina sidor!

Loggar du in på Mina sidor kan du där alltid se dina hyresavier. Där hittar du även aktuellt hyresbelopp, OCR-nummer och bankgironummer.

Betala på annat sätt?

För enklare betalning av hyran erbjuder vi:

  • E-FAKTURA
    Hyresavin skickas elektroniskt direkt till din internetbank. Hyresavin ser ut som vanligt, men blir enklare att betala. Alla uppgifter såsom OCR-nummer, förfallodatum och belopp är redan ifyllda på e-fakturan. Du behöver bara kontrollera uppgifterna och godkänna för betalning. Vi använder ofta hyresavin för att informera om olika saker och du hittar samma information på din e-faktura. Anmälan till e-faktura gör du hos din internetbank. Sök på AB Helsingborgshem som leverantör.
  • AUTOGIRO
    Beloppet dras automatiskt från ditt konto natten till den sista vardagen i månaden. Skulle det saknas täckning görs ett försök under natten till den första vardagen i nästkommande månad. Finns det inte pengar på kontot då måste inbetalningen ske manuellt. Du kan också få blanketten hemskickad om du kontaktar vår Bobutik. När du anslutit dig till autogiro får du inte längre några pappersavier i brevlådan varje månad. Du hittar istället dina avier på Mina sidor på vår hemsida. Fyll i blanketten Medgivande om Autogiro (öppnas i nytt fönster) för att betala med autogiro.