Hoppa till innehåll

Corona/covid19

Så här gör vi på Helsingborgshem

Vi fortsätter att vara försiktiga och följa Folkhälsomyndighetens allmänna rekommendationer. Våra medarbetare fortsätter att vara noggranna med handhygienen och stannar hemma vid sjukdomssymtom. Nedan kan du läsa om vad som gäller hos oss framöver.

Aktuell information om corona/covid-19 hos myndigheter:

Senast uppdaterat 13 januari 2022

Besöka vårt Kundcenter

Bokade besök har visat sig vara uppskattade – du som kund får en besökstid som passar dig och du slipper vänta på din tur när du besöker oss. Vi kommer att fortsätta att ta emot bokade besök till vårt Kundcenter men kommer även att ha öppet för drop-in-besök på utvalda dagar och tider. Se våra öppettider här.

Om du ska göra val till underhåll i din bostad så behöver du alltid boka ditt besök i förväg. Om du är sjuk ber vi dig att inte besöka oss, samt avboka eventuella hembesök och möten. Du bokar eller avbokar ditt besök genom att kontakta oss.

Tänk på att många ärenden går att lösa digitalt på Mina Sidor eller via mejl och telefon.

Bokade hembesök

Vid bokade hembesök kommer vår personal fortsatt att kontakta dig innan besöket för att kontrollera så att ingen i hushållet har sjukdomssymptom. Vid sjukdom kommer besöket att bokas om till ett senare tillfälle.

Felanmälan och väntetider

Just nu är våra väntetider något längre på grund av den ökade smittspridningen. Vi följer Folkhälsomyndighetens rekommendationer och det är viktigt att du hör av dig till oss och bokar om din tid om du eller någon i hushållet är sjuk eller krasslig. Vid reparationstillfället önskar vi att du inte är hemma alternativt att du vistas i ett annat rum.

Tänk på att du många gånger kan fixa enklare fel i din bostad själv. Här hittar du fem filmer som beskriver hur du själv enkelt kan fixa de vanligaste felen. Om du inte kan fixa felet själv är du välkommen att göra en felanmälan.

Frågor angående din hyra?

Om du till följd av den pågående krisen har fått ekonomiska problem och har svårt att betala hyran eller oroar dig för kommande månaders hyresbetalning så kan du kontakta vår hyresavdelning via e-post: hyran@helsingborgshem.se eller ringa 042-20 80 00. Du kan också kontakta Helsingborgs stads hyresrådgivare för diskussion kring tillfälliga lösningar utifrån din situation.

Det är kommunen som ansvarar för att enskilda får den ekonomiska hjälp de behöver, till exempel genom försörjningsstöd, för att kunna betala hyran. Läs mer om försörjningsstöd.

Trygghetsjouren

I rådande pandemitider känns det extra viktigt för oss att visa att vi finns här för dig som hyresgäst. Under kvällar, nätter och helger kan du ringa vår trygghetsjour på telefonummer 042-20 82 00. Trygghetsjouren svarar vardagar kl. 17.00-08.00 och dygnet runt under helger och röda dagar. Läs mer om Trygghetsjouren.

Fortsätt att tänka på!