Kundenkät

En gång per år får du som bor hos oss svara på frågor om din lägenhet, ditt område och hur du upplever Helsingborgshem som hyresvärd. Kundenkäten är ett bra sätt för dig att berätta hur du trivs i, vad som fungerar bra och vad som kan förbättras.
Var med och påverka ditt boende
I kundenkäten har du en chans att tycka till och påverka. Dina svar hjälper oss att prioritera och satsa på rätt saker där du bor – det som du och andra hyresgäster i området tycker är viktigast. Resultatet ger oss också en bra återkoppling på insatserna vi gör.
Har du synpunkter som du vill framföra direkt är du såklart alltid välkommen att kontakta Kundcenter.
Så här svarar du på enkäten
Vi skickar ut kundenkäterna löpande under året. Det betyder att du kan få din enkät i dag, din närmsta granne kanske om en månad och kompisen i andra delen av stan om ett halvår. Du får enkäten till din e-post med en länk som du klickar på för att svara. Har du inte registrerat din e-post hos oss så får du enkäten via brev.
Logga in på Mina sidor om du har ny e-post eller vill dubbelkolla så att dina kontaktuppgifter stämmer.
Om enkäten
Det tar cirka fem minuter att svara på frågorna och dina svar behandlas anonymt. Du kan välja att ta bort anonymiteten på fritextsvaren – på så sätt kan du få personlig återkoppling direkt från din områdespersonal. Vi gör undersökningen med hjälp av Origo Group. Har du frågor om datainsamling eller anonymitet är du välkommen att höra av dig till dem.
Förbättringar tack vare feedback

Mindre trafik på innergårdar och säkrare entréer på Drottninghög
Vi fick ofta feedback från hyresgäster att det var mycket bilar på våra innegårdar och att entrédörrarna behövde bli säkrare. Nu har vi satt upp digitala lås på vägbommarna vilket innebär betydligt mindre bilar på våra innergårdar och installerat digitala lås så kallade Aptus-lås på entrédörrarna.
Bättre grusgångar på Maria Park
Flera hyresgäster hörde av sig om att gångarna på en del områden blev leriga vid regn och svåra att ta sig fram på. Därför renoverade vi grusgångarna på innergården av Tankegången. Framöver kommer vi att renovera fler grusgångar och gången längs med Östra Allén ska kantskäras och få nytt grus.
Sittplatser och papperskorg på Högasten
Att sätta en bänk och en papperskorg utanför Planteringsvägen 196 C var från början ett förslag från en hyresgäst som nu har blivit verklighet.

Ny belysning på Planteringen
Vi fick ofta feedback från hyresgästerna på området att belysningen behöver bli bättre. Nu har vi satt ny fasadbelysningen på baksidan av Wienergatan som lyser upp gångstråket under kvällar och nätter och som dessutom gjort så att vi har fått bukt med hänget i ”gatten”.
Tryggare och trivsammare miljörum på Dalhem
Efter svar i vår kundenkät och feedback i andra sammanhang är det tydligt att hyresgästerna var är missnöjda med miljön i miljörummen. Vi har därför börjat fräscha upp miljörummen och lagt nya golv för att göra det lättare att hålla rent och snyggt. Vi hoppas också att den nya skyltningen gör det lättare att källsortera rätt. Vi har också sett över tömningsschemat och lagt till och tagit bort kärl där det funnits ett behov av detta.
Ny belysning, bättre parkering och nymålad lekplats i Mörarp
Efter feedback från våra hyresgäster om håll och gropar på parkeringarna har vi asfalterat parkeringarna i Mörarp. Vi har även bytt ut belysningen på garagen, lyste dåligt, kändes inte tryggt
I området Baktråget har vi bytt ut alla områdesskyltar som var slitna och gamla och snart kommer vi att byta ut papperskorgarna. Vi har även målat lekplatsen och byggt ny pergola.

Nymålat garage, bättre belysning och nya garageportar
På Wilson Park har vi bytt ut 54 garageportar, bytt panel och målat om garagelängor. Blått och gult har blivit grått och svart. Mer och bättre belysning lyser nu upp i höstmörkret.

Pergola på Olympia
Många hyresgäster på Hövitsmansgatan på Olympia önskade en pergola – en plats att vara på och njuta av den första vårvärmen eller ljumma sommarkvällar. På innergården på baksidan av huset fanns ett område som kunde passa. Nu finns här en ny pergola – en uteplats som fått en fin inramning av bjälkar och staket.
Vad tycker du kan bli bättre i ditt område?
Har du synpunkter eller förslag? Svara på vår kundenkät som du får en gång per år eller kontakta områdespersonalen.
Frågor och svar
För att vi ska kunna kontakta dig behöver du ta bort anonymiteten på fritextsvaren – det kan du göra om du vill få personlig återkoppling direkt från din områdespersonal. Gäller det en felanmälan så är den bästa och snabbaste vägen via Mina sidor eller Kundcenter.
Ja, det är en säker länk. Du klickar på frågan och kommer till enkäten. När du har svarat på alla frågorna så skickas enkäten vidare till Origo Group som sammanställer svaren till oss.
Ja, du svarar anonymt på frågorna. Det finns utrymme att lämna kommentarer och här kan du välja att ta bort din anonymitet, men bara på fritextsvaren. Då kan du få personlig återkoppling direkt från områdets personal.
Genom att skicka ut enkäten löpande har vi alltid en aktuell bild av vad som fungerar bra och vad som behöver förbättras där du bor.