Så här fungerar uthyrningen av studentlägenheter

Grundkrav
För att få kontrakt på en studentlägenhet måste du studera på universitet eller högskola. Du behöver studera på minst 50%. Du ska kunna styrka detta med antagningsbesked eller registreringsbevis i digitalt format.
Inget kösystem
Vi har inget kösystem för dessa lägenheter utan du bokar och tecknar ditt kontrakt direkt på hemsidan. För att kunna söka en lägenhet hos oss behöver du först skapa ett konto och registrera dig som sökande på Mina sidor.
Intyg
I samband med bokningen ska du ladda upp antagningsbesked eller registreringsbevis i PDF-format. Vi ser helst att du laddar ner ditt antagningsbevis från antagning.se. Kontakta oss på student@helsingborgshem.se om du behöver komplettera din bokning.
Vid godkänd ansökan
Efter att vi har kontrollerat dina intyg godkänner vi kontraktet och skickar ett e-postmeddelande till dig.
Utlämning av nyckel till din studentlägenhet
Under september-juli kan du hämta ut din nyckel den första vardagen i månaden mellan klockan 12.30-15.30 på vårt kontor @Plantan på Industrigatan 25.
Under augusti sker nyckelutlämningen den första vardagen i månaden mellan klockan 12.30-16.30 på vårt kontor på Håkan Lundbergsgatan 17.
Kan du inte komma vid utsatt tid? Kontakta oss på student@helsingborgshem.se för att boka en tid som passar dig.
Har du frågor?
Välkommen att kontakta oss på e-post: student@helsingborgshem.se