Hoppa till innehåll

Medarbetare från Helsingborgshem vann årets serviceupplevelse

Hanna och Burim, Foto: Helsingborgshem.

Helsingborgs stads utmärkelse ”årets serviceupplevelse” har gått till tre medarbetare från Helsingborgshem – Hanna, Burim och Maria.

De är nominerade av en hyresgäst och prisas för sin goda service som präglas av omtanke, professionalitet och ett varmt välkomnande av Helsingborgshems kunder.
Motiveringen till priset lyder:

”Gemensamma krafter kan vara nyckeln till god service. Vinnarna av årets externa serviceupplevelse visar genom sitt goda samarbete hur omtanke, professionalitet och ett varmt välkomnande leder till ökad trygghet för kunden. Med aktivt lyssnande har de skapat en serviceupplevelse utöver det vanliga. Vinnarna prisas för hur de tar kundens fokus och tillsammans ser på saker med nya ögon.”

– Det är riktigt roligt och vi är jättestolta över att vårt arbete uppmärksammas och det ger bekräftelse att det vi gör betyder mycket för våra hyresgäster, säger Hanna Johansson, teamledare.

– Vi är riktigt bra på service helt enkelt. Vi jobbar med hjärtat och skapar bra relationer med hyresgästerna och vill att de ska trivas. Vi är här för dem och det är roligt att det märks, säger Burim Abazaj, fastighetsvärd.

Nomineringen från hyresgäst:

”Tre av Helsingborgshems anställda, var och en expert och ansvarig för sitt område inom förvaltning välkomnade oss som nya hyresgäster till Helsingborgshem och Fredriksdal. Alla bidrog med innehållsrik information, vänlig kunskap om vårt boende och en varm professionalitet utöver det vanliga. Alla sa; hör av er om ni undrar något. Det är bara att ringa! Ni ser ju allt med nya ögon. Välkomna, med ett leende som var äkta. Det lades helt enkelt mer tid, information och omtanke än vad jag någonsin sett i ett hyresboende. Småsaker fixas i ett nafs. Tack vare Maria, Hanna och Burim känner vi oss både välkomna och trygga – där vi verkligen vill känna oss just det: i vårt hem. Jag är säker på att förvaltare som dessa tre tillsammans skapar bättre förutsättningar för tryggare stadsdelar och en omtanke kring boendet hos både hyresgäster och hyresvärd.

Den 4 oktober är det prisutdelning. Priset är, förutom ära och berömmelse, 30 000 kronor som ska användas till kompetensutveckling.

Maria har slutat sitt vikariat på Helsingborgshem och är inte med på bilden.