Vi satsar på bättre tillgänglighet och ökad närvaro med Trygghetsjour


Vi arbetar på många olika sätt för att Helsingborg ska vara en attraktiv stad att leva och bo i. För att bli mer tillgängliga för hyresgästerna öppnar vi nu en trygghetsjour.

Syftet är också att få bättre kännedom om vad som sker i bostadsområdena under kvällar och helger. Trygghetsjouren består av två delar; trygghetsvandrare och telefonjour.

– Livet pågår hela tiden och vi vill att våra kunder ska kunna nå oss dygnet runt. Genom dagliga möten med hyresgäster och löpande enkäter i vårt verktyg Kundbarometern vet vi också att det är ett önskemål från våra kunder, säger Helena Fremle, affärsområdeschef Boendeutveckling och Service på Helsingborgshem.

Satsningen görs i samarbete med Bevakningsgruppen, som blir vår förlängda arm under kvällar, nätter och helger.

– Vi har redan ett liknande uppdrag för Helsingborgs stad och samarbetet med Helsingborgshem ger oss många möjligheter att utveckla uppdraget. Genom dialog och goda relationer hoppas vi bidra till en lugn och trygg miljö i bostadsområdena. Vi är redan igång och har träffat många härliga människor, säger Marcus Nilsson, vice VD/kundansvarig på Bevakningsgruppen.

Till trygghetsjouren kan man vända sig med frågor som gäller trivsel, trygghet och akuta felanmälningar.

– Förutom att det nu blir lättare komma i kontakt med oss kommer vi också att på ett strukturerat och metodiskt sätt att kunna lära mer om vad som sker i bostadsområdet. På så vis kan vi successivt utveckla och anpassa hur vi arbetar, avslutar Helena Fremle.

Läs mer här!