Sedan den 11 januari finns vårt nya Kundcenter på Drottninghög på nya kontoret Drottningen. Med anledning av pandemin tar vi just nu endast emot bokade besök. Du når oss via telefon, chatt och mejl. Nu byter vi också personal i en del av våra områden.
Det är viktigt för oss att du som hyresgäst är nöjd med vår service och ditt boende. Det ska vara enkelt för dig att komma i kontakt med oss och du ska få rätt svar snabbt. Därför förändrar vi nu vårt arbetssätt och organiserar om i vissa delar av Helsingborgshem.
Ny områdespersonal i vissa bostadsområden
En del områden och fastigheter får ny områdespersonal. Framöver kommer du först och främst att träffa den som är kvartersansvarig för både inne – och utemiljön där du bor. Om du felanmäler något är det kvartersansvarig eller någon av våra entreprenörer som reparerar felet hos dig.
Kundcenter hjälper dig med ditt ärende eller hänvisar till rätt person. Kontakta vårt Kundcenter.
Det kan hända att väntetiderna blir lite längre till en början. Det beror på delvis på pandemin, men också på att vi håller på att lära oss nya rutiner och arbetssätt. Vi hoppas att du har förståelse för detta. Vi gör vårt bästa för att hjälpa dig!
Frågor och svar – Så här påverkar det dig som hyresgäst
1. Vad innebär Kundcenter?
Nu har vi ett nummer och en väg in till Helsingborgshem – det är Kundcenter som tar emot dina olika ärenden. Du når oss via telefon 042-20 80 00, chatt och webb samt bokade besök på vårt nya kontor Drottningen på Drottninghög.
Vi vill göra det lätt för dig att komma i kontakt med oss oavsett vilket ärende du har. Kundcenter har en hög tillgänglighet, svarar i telefon och i vår chatt under öppettider. Kundcenter löser ditt ärende eller skickar vidare till rätt person om det behövs.
På detta sätt hoppas får du som kund få ännu bättre service och snabbare svar på dina frågor.
2. Varför kan jag som hyresgäst inte kontakta personalen i mitt bostadsområde direkt via telefon?
Vi tror att Helsingborgshems områdespersonal fyller viktigast funktion när de kan koncentrera sig på att hålla helt rent och snyggt inne och ute i ditt område, och fixa fel i din bostad eller i ditt hus när det behövs.
Kundcenters uppgift är att vara tillgängliga för dig som kund och se till att ditt ärende blir hanterat. Vi hjälper till att lösa och fördela ärenden och områdespersonalen får mer tid till det praktiska arbetet i ditt område.
3. Vad har hänt med Bobutiken på Söder och Kundservice på Drottninggatan?
På vårt nya Kundcenter samlar vi den service, produkter och de tjänster vi tidigare hade i Bobutiken och på Kundservice – under ett och samma tak för att du ska kunna göra det du behöver på en och samma plats.
4. Är det inte mer personlig service med direktsamtal till områdespersonal än till ett centralt Kundcenter?
Vi vill ge personlig och proffsig service. Vi vill också vara tillgängliga och ge dig rätt hjälp efter behov. Vårt kundcenter har som uppgift att vara tillgängliga och ge service via telefon, chatt, mejl och bokade besök, och vår områdespersonal har som uppgift att hålla rent och snyggt i området och i våra trapphus och bostäder. Du som kund ska alltid kunna nå oss och Kundcenter är tillgängliga hela tiden under våra öppettider. Ibland är det såklart viktigt att du får prata med din kvartersansvarige direkt och då löser vi det.
5. Jag ringde Kundcenter och det var lång väntetid, hur kommer det sig?
Ibland kan det hända att du får vänta och vi är ledsna för det. Det beror dels på att vi lär oss nya arbetssätt, dels på grund av pandemin. Ibland tar det lång tid och ibland kan det bli fel, men vår ambition är att hela tiden förbättra vår service. Det är därför vi just nu gör förändringar – för att du som kund ska bli mycket nöjd och få ditt ärende löst.