Hoppa till innehåll

Hemma hos-reportage: Reparatör online hjälper en hyresgäst

Tidningen Hem&Hyra ville veta mer om vår nya tjänst Reparatör Online och göra ett hemma-hos-reportage hos en hyresgäst. Vår hyresgäst Jan Garpendal, som hade anmält ett löst trappsteg ställde gärna upp. Kvartersansvarig Mehmed är Reparatör online. Affärsutvecklare Ellika intervjuas i artikeln och berättar om den nya tjänsten.

När Jan Grapendal skulle gå ut på balkongen släppte ett trappsteg. I stället för att gå den vanliga vägen att mejla, ringa eller anmäla felet på ”Mina sidor” använde han vår nya tjänst ”Reparatör online”.

– När jag såg att det här fanns högg jag direkt. Jag kände att här kan både jag och Helsingborgshem vinna tid och att det blir det rätt från början, säger Jan Grapendal.

Läs hela reportaget här: Som en av de första i landet – hyresgästen Jan felanmäler via videosamtal